دیوارکوب چیست؟

7 / 10
از 3 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 7 آبان 1396 در ساعت 9 : 46 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دیوارها همواره نقش بسیار موثری در دکوراسیون داخلی داشته اند. به همین جهت روش های مختلفی برای تزئین دیوار ها بوجود آمده است. یکی از روش هایی که برای تزئین وپوشاندن دیوار بوجود آمده، دیوارکوب است. دیوارهای پیش ساخته ای که روی دیوار نصب می شوند دیوارکوب نامیده می شوند.

دیوارکوب در انواع مختلف و طرح ها و رنگ های زیبا و متنوعی تولید شده اند که در بخش های مختلف محل سکونت یا محل کار یا دیگر فضاها قابل استفاده است.

دیوارکوب به راحتی بر روی دیوار قابل نصب هستند و نیازی به بنایی ندارند. دیوارکوب علاوه بر انواع مختلف و تنوع رنگی و طرح و عملکردهای متفاوتی که دارند و همچنین قابلیت اجرا با قیمت مناسب، آن ها را به انتخاب مناسبی برای مشتریان تبدیل کرده است.

دیوارکوب در برابر آتش سوزی، رطوبت و صدا عایق خوبی هستند و بر حسب نیازی که در خانه، فروشگاه، رستوران و سایر مکان های اداری و تجاری که وجود دارد می توانید دیوارکوب را انتخاب کنید.

از انواع دیوار کوب می توان به دیوار کوب های تزئینی اشاره کرد. یک نوع از این دیوارکوب، پی وی سی تو خالی است. این نوع دیوار کوب دارای کیفیت و مقاومت بالایی است که دارای دو مدل چاپی و روکشدار است. از بین این دو مدل طرح روکشدار مقاوم تر هستند.

دیوار کوب  PVC توپر نوعی دیگر از دیوارکوب است. از مزایای این دیوار کوب این است که دارای وزن و چگالی پایینی می باشد. مقاومت بالایی دارد و در برابر سایش و اشعه مقاومت بالایی دارد. دیوار کوب  PVC توپر را می توان به هر مدل که مایل باشید برش دهید و بوسیله پیچ یا میخ آن ها را نصب کرد. آن ها به راحتی قابل حمل هستند و رقیب و جایگزینی به جای چوب و سنگ ها محسوب می شوند.

نوع دیگری از دیوارکوب تزئینی دیوارکوب MDF است. این دیوارکوب در برابر ضربه از مقامت بالایی دارند و همین باعث رضایت بسیاری از مشتریان شده است.

یکی از عواملی که که هنگام انتخاب دیوارکوب باید به آن توجه کنید این است که در برابر تغییرات دما مقاوم باشد و از حالت خود خارج نشود و زیبایی خود را حفظ کند. دیوارکوب های بی کیفیت بعد  از مدتی باد کرده و رنگ خود را نیز از دست می دهند بنابراین انتخاب دیوارکوب با کیفیت بسیار مهم است.

زیرسازی و یکدست سازی دیوار نیز باید قبل از نصب دیوارکوب انجام شود و فضایی باید برای تاسیسات در زیر آن در نظر گرفته شود.

گاهی لازم است دیوار کوب دارای انحنا باشد. در این مواقع باید از روشی برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کرد تا به دیوارکوب فشار وارد نشود. دیوارکوب باید روکش یک دستی داشته باشند تا حتی هنگام نصب، بین اتصالات دیوارکوب جایی بدون روکش باقی نماند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :