راهنمای خرید ام دی اف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 7 شهریور 1396 در ساعت 15 : 42 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

امروزه بحث خرید لوازمی که از ام دی اف ساخته شده اند داغ شده است از جمله مهم ترین و پر کاربرد ترین لوازمی که خیلی از آن استفاده میشود کابینت ام دی اف می باشد. برای خرید هر نوع وسیله ای بهتر است قبل از خرید به خوبی درباره ی آن محصول و کالا تحقیق نماییم تا بتوانیم بهترین محصول را از میان محصولات موجود در بازار انتخاب کنیم. به همین دلیل است که بهره بردن از راهنمای خرید ام دی اف میتواند در بهتر خرید کردن ما تاثیر گذار باشد.

در این بخش از وب سایت آرتاپرس بر آن شدیم تا با ارائه مقاله ای در زمینه راهنمای خرید ام دی اف ، خرید ام دی اف را برای شما ساده تر نماییم. در مطلب راهنمای خرید ام دی اف اطلاعاتی در مورد مزایا و انواع ام دی اف ارائه خواهیم کرد در ادامه این بخش با ما همراه باشید. 

ام دی اف که میتوان آنرا فیبر با تراکم متوسط دانست از الیاف چوب ساخته می شود که در نهایت با آغشته شدن به رزین و قرار گرفتن در دما و فشار بالا به هم می چسبد. این محصول پرکاربرد قابلیت روکش شدن را نیز دارد و میتوان با استفاده از روکش به زیبایی و طول عمر آن اضافه کرد. از جمله بخش هایی که از ام دی اف استفاده میشود کابینت آشپزخانه است، آشپزخانه معمولا محیطی گرم و مرطوب است به همین دلیل لوازمی که در آن قرار داده می شود باید در برابر گرما و رطوبت مقاومت خوبی از خود نشان دهند.

از دیگر ویژگی های ام دی اف میتوان به صاف و یک دست بودن آن همچنین نداشتن گره در آن اشاره کرد. ام دی اف به گونه ای ساخته میشود که به راحتی نمیشکند.

ام دی اف معمولا یا از نوع نازک ساخته میشود که بیشترین کاربرد آن در ساخت بخش کفی کشو ها، پشت کابینتها و رویه درها می باشد و یا از نوع ضخیم می باشد که در ساخت سازه های معماری، ستون ها، پایه های میز، طاق ها و... کاربرد دارد.

نوع دیگری از ام دی اف موجود است که در آن از فرمالدئید کم استفاده شده است. استاندارد انتشار فرمالدئید از 30 میلی گرم تا 100 گرم در هر متر مربع می باشد این میزان فرمالدئید در صورتی مجاز خواهد بود که محل استفاده از آن دارای تهویه هوای مناسب باشد. از ام دی اف با فرمالدئید کم در صورتی استفاده میشود که محیطی که در آن از ام دی اف استفاده میشود تهویه کافی نداشته باشد و یا به درخواست مشتری از فرمالدئید کمتری استفاده میشود.

از مزایای استفاده از ام دی اف می توان به مقاومت بالا در برابر رطوبت ، سر و صدا و مقداری هم مقاومت در برابر ضربه اشاره کرد. ام دی اف به دلیل آنکه از ضایعات دو ریختنی چوب درست میشود در میان طرفداران محیط زیست محبوبیت خاصی دارد. از جمله مزایای بیشتر استفاده از ام دی اف میتوان به مقاومت بیشتر نسبت به سایر مصالح هم سطح، قابلیت شکل پذیری، لبه های صاف که قابلیت انجام روسازی های مختلف را به کاربر استفاده کننده میدهند، رنگ پذیری و... اشاره  کرد.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :