مزایا و معایب ام دی اف

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 27 تير 1396 در ساعت 10 : 4 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد مزایا و معایب ام دی اف در اختیار شما قرار دهیم.در صورتی که از کابینت های ام دی اف در منزل خود استفاده میکنید بهتر است مقاله زیر را مطالعه داشته باشید تا از مزایا و معایب استفاده از کابینت های ام دی اف در منزل خود مطلع شوید.

  • مزایای ام‌دی‌اف

کابینت ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاوم اند و طی سالیان استفاده آسیب کمی میبینند از این رو طراحان دکوراسیون منزل معتقدند به دلیل اینکه در زمان طبخ غذا حرارت در آشپزخانه بالا میرود بهتر است از کابینت های ام دی اف استفاده شود تا رطوبت ایجاد شده تاثیری بر روی طول عمر کابینت های نصب شده در آشپزخانه نگذارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از کابینت های ام دی اف امکان انتخاب از طرح ها و رنگ های بسیار آن است. به دلیل استفاده مناسب از چوب در ساخت کابینت های ام دی اف طرح ها و نقش های زیادی بر روی آنها نقش بندی می شود که دست خریدار را در انتخاب طرح مورد نظرش باز میگذارد.
کابینت های ام دی اف این ویژگی را دارند که میتوان آنها را قبل از ساخت توسط نرم افزار های سه بعدی ساز طراحی نمود و به این صورت طرح کابینت خود را قبل از ساخت میتوانید ببینید و آنرا مطابق خواسته خود تغییر دهید.

هایگلاس یکی از بهترین نوع ام دی اف می باشد که از نظر زیبایی در سطح بالایی قرار دارد. شایعاتی پیرامون ام دی اف هایگلاس وجود دارد که این نوع ام دی اف خش بر میدارد که حقیقت امر این نیست به دلیل اینکه کیفیت ساخت ام دی اف هایگلاس از ام دی اف معمولی بالاتر است و با توجه به ظاهری شیشه ای آن و انعکاس زیبای نور ظاهری خیره کننده به منزل شما خواهد بخشید که همین امر باعث شده است هم از نظر تعداد خریدار و هم نظر قیمتی در سط بالاتری در بازار مصرف قرار گیرد.

  • معایب ام‌دی‌اف

در ام دی اف برای آنکه ذرات آن به خوبی به هم بچسبند از فرمالدیید استفاده شده است که همین امر برای سلامتی مقداری خطرناک به شمار میرود به همین دلیل است که سازمان استاندارد و بهداشت به سازندگان محصولات ام دی افی توصیه کرده است که از فرمالدیید در ساخت ام دی اف به مقدار کمتر و بهینه تری استفاده نمایند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :