تفاوت ام دی اف با هایگلاس

7 / 10
از 7 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | ﺳﻪشنبه 9 آبان 1396 در ساعت 9 : 49 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

ام دی اف یکی از فراورده های چوبی است که از چوب های نرم مثل درخت کاج تولید می شود. این چوب نرم طی فرایند فشار و حرارت و ترکیب با رزین استحکام خوبی پیدا می کند و مقاومت چوب را در برابر آتش ونفوذپذیری زیاد می کند و استحکام آن به قدری می شود که می توان از ابزار و ماشین الات برای برش آن استفاده کرد.

اما در مورد هایگلاس باید گفت که نوعی ام دی اف است که روی آن با پلکسی گلاس پوشانده می شود. پلکسی گلاس ظاهری شبیه شیشه دارد ولی نوعی پلاستیک می باشد که  از شیشه سبک تر و دارای مقاومت بیشتری است و ظاهری شفافی نسبت به ام دی اف دارد.

در خرید تخته های هایگلاس باید بسیار دقت کرد چون اگر تخته دارای روکش UV   مرغوبی نباشد، وقتی تخته بریده می شود لبه های آن می پرد و خراب می شود. تخته های هایگلاس مرغوب را برای اینکه هنگامی که بر روی هم قرار می گیرند دچار مشکل نشوند هر کدام را بطور مجزا بسته بندی می کنند.

از ویژگی های گلاس، می توان به شفافیت آن اشاره کرد و به همین دلیل از استقبال خوبی برخوردار شده است. شفافیت و رنگ های مختلف هایگلاس در آشپزخانه و هر جای دیگر باعث نواختن چشم هر بیننده ای می شود و انعکاس نور در هایگلاس باعث زیبایی بی نظیری می شود. می توان بر روی هایگلاس طرح های متفاوت و جذابی نیز ایجاد کرد و به سلیقه همه خریداران به خوبی پاسخ می دهد.

تمیز کردن کابینت های هایگلاس نیز به دلیل UV که سطح صاف و سیقلی ایجاد می کند راحت است و پاک کردن چربی و گرد وخاک از روی آن بسیار ساده و سریع انجام می شود و انرژی زیادی صرف نمی کند.

در مورد کابینت های ام دی اف نیز باید گفت که به علت نوع ساخت شان دارای طرح و رنگ های مختلفی می باشند. ام دی اف همواره از نظر هماهنگ شدن با دکوراسیون داخلی همواره حرف اول را می زند. ام دی اف همچنین عایق خوبی در برابر حرارت و صدا نیز محسوب می شود. از آن جایی که ام دی اف در برابر رطوبت هوا مقاومت خوبی دارد ازینرو برای استفاده در آشپزخانه بسیار مناسب است.

هایگلاس مانند چوب قابل برش و سنباده کاری می باشد وتوسط چسب چوب براحتی چسبانده می شود و همچنین در برابر پوسیدگی و رشد قارچ ها بسیا مقاوم است.

در کل باید گفت مهمترین تفاوت هایگلاس و ام دی اف در روکش آن هاست. هایگلاس نسبت به ام دی اف به علت روکش مخصوص آن از قیمت بالاتری برخوردار است و بعلت سطح صیقلی آن تمیز کردن آن نسبت به ام دی اف ساده تر است ولی ام دی اف با توجه به طرح های مختلف قابلیت هماهنگی زیادی با دکوراسیون خانه دارد و لی گره های موجود در کار نظافت آن را کمی مشکل می کند.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :