پروفیل و انواع آن

8 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 15 آبان 1396 در ساعت 14 : 21 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از محصولات کارخانجات تولید آهن و فولاد پروفیل است. مورد استفاده آن در ایجاد واحد های اتصالی مجزا مثل در و پنجره است. اتصال پروفیل به هم به سادگی انجام می پذیرد و طرفداران بسیار زیادی دارد. پروفیل از جنس های مختلفی مثل آلومینیوم، آهن، کامپوزیت، پلاستیک  و دیگر اجناس مشابه ساخته می شود و کاربردهای متفاوتی دارند. ضخامت پروفیل متفاوت است و بر حسب نوع کاربردی که دارند قابل تغییر می باشد. در بین انواع پروفیل، نوع آلومینیومی و کامپوزیتی آن از همه پر مصرف تر است که در پنجره های دو جداره از آن ها استفاده می شود. علت استفاده از پروفیل برای در و پنجره این است که در برابر باد و باران و عوامل طبیعی مقاومت خوبی دارند.

پروفیل در ساختمان و صنعت مورد استفاده قرار می گیرند.  پروفیل ساختمانی به سه گروه نورد گرم، نورد سردو نورد مرکب تقسیم می شوند. در این بین پروفیل سرد دارای دقت بیشتری است و از آنها در کارهای ظریف و دقیق مثل تیرهای تکیه گاهی، سقف کاذب چارچوب های در های ساختمانی استفاده می شود . پروفیل در صنعت بیشتر استفاده می شوند و بسیاری از تجهیزات مثل  پله های مصنوعی، پارتیشن بندی های صنعتی از پروفیل استفاده می کنند.

پروفیل گرم دقت بالایی لازم ندارند و برای ناودانی، قوطی،ورق و میلگرد استفاده می شود. از ترکیب پروفیل سرد و گرم پروفیل مرکب درست می شود که کارایی بهتری را نسبت به دوتای قبل دارند. ایران در زمینه تولید پروفیل قوی عمل کرده و بجز موارد خاص که در ایران تولید نمی شود و نیاز به واردات دارد سایر نیازهای پروفیل در ایران تولید می شوند و نیازی به واردات در این زمینه وجود ندارد.

از انواع پروفیل می توان به پروفیل باز و پروفیل بسته اشاره کرد. در تولید پنجره ها و چارچوب شان از انواع مختلفی از پروفیل استفاده می کنند که به شماره 1 تا 7 تقسیم شده اند که می توان از آن ها در این صنعت استفاده کرد. پروفیل به شکل مستطیل یا مربع نیز که سطح مقطع کوچکی دارند برای برای استفاده در ساخت نرده های فلزی و در و پنجره منازل، کنار راه پله ها و نرده کنار کارخانه ها و برای نرده کنار خیابان ها و پیاده رو ها استفاده می شود.

پروفیل به شکل مستطیل یا مربع که بزرگ تر هستند برای ستون ها و اسکلت فلزی ساختمان ها استفاده می شوند. این پروفیل اگر  از نظر فیزیکی مطمئن باشند می توانند برای شاسی تریلر و نفت کش ها نیز کاربرد داشته باشند. پروفیل به شکل قوطی مربع و مربع مستطیل در خودروسازی استفاده می شود.  پروفیل که به شکل Z هستند برای پوشانیدن سقف سوله ها استفاده می شوند. همچنین از پروفیل مربع در ساختن صندلی استفاده می شود.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :