تاثیر پارکت لمینت در دکوراسیون داخلی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 13 : 32 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تاثیر انتخاب پارکت لمینت مناسب در دکوراسیون داخلی

یکی از مهمترین و تاثیر گذار ترین بخش ها در منزل و بیشتر به چشم آمدن خانه کف آن است. کف خانه تاثیر بسیار زیادی در مابقی چیدمان و مطلوب به نظر رسیدن دکوراسیون دارد. شما خانه ای را در نظز بگیرید که از لوازم و دکوراسیون بسیار خوبی تهیه شده باشد اما کف زمین کفپوش مناسبی نداشته باشد ، و از طرفی در نظر بگیرید که یک خانه لوکس با وسایل معمولی و کف خانه بسیار منظم و شیک و پارکت شده . در این مقایسه متوجه خواهید شد که بیس یک دکوراسیون خوب کف خانه است . یعنی کف خانه در دیده شدن و مطرح شدن دکوراسیون به کار رفته شده بسیار موثر است. در علم طراحی دکوراسیون میگویند که کف خانه بیس و پایه کار دکوراسیون است.

پارکتلمینت :

در دنیای دکوراسیون امروز، تمامی طراحان متفق القول پارکت را برای کف خانه یا سالن پیشنهاد میدهندو اگر بخواهند یک کار فوق العاده شیک را به مشتری تحویل دهند حتما برای کف محلی که دارند کار میکنند لمینت را در نظر میگیرند. پارکت لمینت از بروزترین متریال ها برای کار شدن در کف منزل است که بسیار شیک و به روز است.

در گذشته اندازه امروزه پارکت لمینت مطرح نبود اما با گذشت زمان و بولد شدن برخی تفاوت های کفپوش لمینت با سایر متریال ایی که برای کف زمین کار میکردند استفاده از پارکت لمینت روز به روز بیشتر شد و طرفداران بیشتری پیدا کرد.در ادامه مزیت های آن را برای شما نام می بریم.

در ادامه این مقاله میخواهیم مقایسه ای بین پارکت  و سرامیک و سنگ انجام دهیم.

برای نصب پارکت لمینت زیر آن یک لایه فوم قرار میدهند و کفپوش لمینت را بر روی این فوم به هم چفت میکنند . این لایه ی فوممانند زیر آن باعث می شود که یک نوعی عایق بوجود بیاید که از عبور حرارت و سرو صدا جلوگیری میکند. به همین دلیل سرما و گرما هم نمیتوانند انتقال پیدا کنند و این موضوع هم از نظر انتقال پیدا نکردن صدا خوب است و هم از نظر اینکه انرژی گرمایی و حرارتی به بیرون از منزل نفوذ پیدا نخواهد کرد.در مقابل پارکت لمینت ، سرامیک وجود دارد که دقیقا از معایب آن انتقال دادن حرارت و صداست . در خانه های قدیمی دیده ایم که وقتی بر روی سرامیک پا میگذاریم پایمان احساس سرما میکند و این دقیقا به این علت است که سرامیک حرارت را از خود عبور میدهد و در طولانی مدت راه رفتن بر روی آن و یا خوابیدن باعث کمردرد و پادرد خواهد شد. پس بهتر است که در مقایسه ئ انتخاب بین پارکت و سرامیک برای استفاده در کف منزل و یا محل کارمان ، پارکت لمینت را انتخاب کنیم.

سنگ نیز مانند سرامیک عمل میکند و حرارت و صدا را از خود عبور میدهد پس بنابراین برای انتخاب بین این دو نیز مجددا پارکت  انتخاب بهتری خواهد بود.

از طرفی اگر بخواهیم مقایسه ای بین قیمت پارکت لمینت و سنگ و سرامیک داشته باشیم خواهیم دید که قیمت اینها تفاوت چندانی با هم ندارد و حتی قیمت پارکت لمینت با قیمت موکت برابری می کند.پس بهتر است که برای کف زمین از این گزینه استفاده کنیم و نگران تفاوت هزینه ی اندک آن با سایر متریال ها نباشیم.

مقایسه بعدی بین سنگ و سرامیک و پارکت ، شستشوی آنها می باشد . یک گزینه دیگر که میتوانیم از لحاظ شستشو با پارکت لمینت مقایسه کنیم موکت است . همانطور که میدانید شستشوی موکت و سنگ و حتی سرامیک در مقایسه با  شستشوی کفپوش لمینت بسیار سخت تر است. پس استفاده از این گزینه میتوانید شستشوی بهتری نیز داشته باشید.

شما میتوانید پارکت لمینت را بخارشویی هم بکنید . بخارشویی از گزینه هایی است که براحتی میتواند تمیز کردن پارکت را انجام دهد و استفاده از آن برای شما نیز راحت خواهد بود.

تا به اینجا نتیجه ی مقایسه ای که بین پارکت لمینت و سنگ و موکت و مابقی کفپوش ها انجام گرفت مشخص است. نتیجه این بود که از هر لحاظی یعنی قیمت ، ماندگاری ، عایق بودن و سایر گزینه ها پارکت لمینت به صرفه تر است. پارکت  نصب راحت تری دارد ، عایق صدا و حرارت است ، از پا درد و کمر درد جلوگیری میکند ، تمیز کردن آن بسیار ساده تر از سایر کفپوش هاست.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :