راهنمای خرید کاغذ دیواری

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 12 : 29 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

سوالی که امروزه ذهن بسیاری از مردم را بمنظور انتخاب نوع پوشش دیوارهای منزل به خود مشغول کرده این است که آیا از رنگ استفاده کنیم یا کاغذ دیواری؟

اگر مزیت های کاغذ دیواری را در نظر بگیریم بهتر است از کاغذ دیواری به جای رنگ استفاده کنیم. همانطور که میدانید رنگ ها پروسه رنگ آمیزی طولانی دارند و به طور مثال برای رنگ آمیزی یک واحد آپارتمان ۱۰۰ متری در حدود ۱۰ تا ۱۵ روز زمان نیاز است. در صورتیکه برای کاغد دیواری کردن همین متراژ ساختمان، حدود ۱ تا ۲ روز زمان نیاز است.

از دیگر مزیت های کاغذ دیواری نسبت به رنگ میتوان به بی بو بودن آن اشاره کرد. بوی رنگ بسیار زننده است و تحمل آن بسیار دشواراست. بوی رنگ به گونه ایست که بعد از اتمام فرایند رنگ آمیزی نیز همچنان در فضا باقی میماند. اما قبل از خرید کاغذ دیواری باید به نکات بسیار دقت داشته باشید:

  • قبل از خرید کاغذ دیواری به یاد داشته باشید که بهتر است در اتاق ها از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که از الیاف طبیعی ساخته شده باشند تا حس خوبی را به ساکنین منزل تلقین کنند.
  • در صورتیکه که قصد دارید برای قسمت پذیرایی منزل کاغذ دیواری استفاده کنید، سعی کنید تا جای ممکن از کاغذ دیواری هایی استفاده کنید که در ساخت آن از چوب،‌ خرده فلر و پی وی سی استفاده شده باشد. این نوع کاغذ دیواری مقاومت بسیار خوبی داشته و بسیار رسمی میباشد.
  • قبل از خرید کاغذ دیواری برای اتاق بچه دقت داشته باشید که از کاغذ دیواری طرح عروسکی وگل استفاده کنید تا با روحیات کودک تناسب و همخوانی داشته باشد.
  • انتخاب کاغذ دیواری با طرح های عمودی میتواند دیوارها را بلندتر جلوه دهد و کاغذ دیواری افقی پهن تر. استفاده از کاغذ دیواری هایی که از طرح های شلوغ برخوردار هستند باعث کوچک جلوه دادن منزل و یا اتاق ها میشوند.
  • طرح های دیگری وجود دارند که به آنها زیگزاگ میگویند. قبل از خرید کاغذ دیواری به این موضوع دقت داشته باشید که این نوع طرح کاغذ دیواری باعث شادابی منزل میشوند.
  • در انتخاب رنگ کاغذ دیواری وسواس خاصی داشته باشید. تمام سعی خود را به خرج دهید تا کاغذ دیواری که میخواهید انتخاب کنید از رنگی برخوردار باشد که تناسب کامل با وسایل به کار رفته در منزل را داشته باشد.
  • قبل از خرید کاغذ دیواری برای اتاق کودکان و به طور کلی فضایی که قرار است کودک در آن استراحت و یا بازی کند حتما از رنگ های روشن تر استفاده کنید. رنگ های سفید انرژی زا هستند و باعث حس شادابی بسیار خوبی به کودک میشوند. 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :