لمینت چیست؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 13 : 40 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )
در ادامه میخواهیم توضیحاتی درباره لمینت خدمت شما ارائه دهیم. لمینت یکی از زیر شاخه های پارکت می باشد که بسیاری از افراد گاها این دو مقوله را با هم اشتباه میگیرند و نمیدانند که لمینت زیر شاخه است نه خود پارکت . چون  دیده شده است که از واژه ی لمینت به جای کلمه ی پارکت نیز استفاده میکنند و این اشتباه رایج باید اصلاح شود. جنس یا متریالی که لمینت از آن تشکیل شده است چندین لایه ی فشرده که روی آن با ملامینه روکش شده است تشکیل شده است. مشخصه ی بارز لمینت لایه های فشرده ی آن است و این نامگذاری نیز به همین دلیل بر روی آن انجام گرفته است چون به هرچیزی که حالت چندین لایه فشرده داشته باشد به اصطلاح لمینت میگویند.
بیشترین استفاده ای که از پارکت لمینت میکنند برای کف زمین در واحدهای مسکونی است. البته برای واحدهای تجاری و اداری نیز همچین روندی را در پیش می گیرند اما کمتر پیش می آید برای واحدهای تجاری و یا اداری از پارکت لمینت استفاده شود مگر در جاهایی که لاگچری مهم باشد یا رفت و آمد میهمان های خاص و بالا رتبه وجود داشته باشد. 
در بخش کفپوش و سایر مواردی که برای کف استفاده می شد ، آنها را به کف زمین میچسباندند و دیگر امکان برداشتن نبود و اگر هم میخواستند که آنها را از کف زمین بردارند با سختی بسیاری مواجه می شدند اما روش استفاده از لمینت این نیست که آن را به کف زمین بچسبانند بلکه آنها را در کنار هم با استفاده از قفل ها و چفت هایی که داد چفت میکنند و اصطلاحا گفته می شود که کلیک میکنند .
 
لمینت چیست؟
 
لمینت ها اکثرا در حالت های مستطیلی شکل طراحی شده اند و برای چیدمان آنها در کف زمین آنها را دانه دانه کنار هم با استفاده از جایی که دارد قفل میکنند.در توضیحات نصب که به صورت تخصصی انجام می شود باید گفت که یک فومی را قبل از نصب لمینت بر روی زمین نصب می کنند . و بخش های مختلف و تکه هایی که باید به هم وصل شوند را بر روی فوم قرار می دهند و عمل اتصال پارکت لمینت بر روی یکدیگر با استفاده از این فوم که در زیر آن قرار دارد اتفاق می افتد. علت اینکه  در دیگر مقاله های مشابه نیز خدمت  شما عرض کردیم  که میتوان لمینت را بارها از کف زمین جمع کرد و در محل های دیگر نیز استفاده کرد همین موضوع است  چون این فوم باعث می شود که به لایه های زیرین یعنی کف زمین آسیبی نرسد و براحتی بتوان لمینت را جمع کرده و در جای دیگری آن را پهن و نصب کرد. یکی از مزیت های این حالت این است که این فوم باعث میشود یک حالت عایق مانندی نیز بوجود بیاید که جلوی انتقال صدا و حرارت را میگیرد و باعث می شود که طبقات مختلف انتقال صدا و حرارت برای یکدیگر نداشته باشند. از طرفی یکی از مزیت های بسیار قابل توجه لمینت این است که با حرارت مستقیم مثل سیگار نمی سوزد و این بسیار خوب است. 
برای اینکه فوم زیرین پارکت لمینت یک حالت انعطاف پذیری خاصی دارد باعث می شود که اگر شی شکستنی مثل لیوان بر روی آن بیفتد نشکند. یکی از نقاط قوت در نصب لمینت نصب سریع آن است. یعنی سرعت نصب آن بسیار بالاست برای مثال اگر بخواهیم یک فضا به مساحت صد متر را لمینت کنیم این امر در عرض کمتر از یک روز به اتمام خواهد رسید. از طرفی در نصب هرپونه کفپوش دیگری برای کف زمین نمیشود بلافاصله وسایل را چید اما برای لمینت میتوانیم از همان لحظه ای که کار نصبش تمام شد بر روی آن راه برویم و یا وسایل را بچینیم . 
در خواصی که برای پارکت گفتیم ، پارکت ضد آب نبود و اگر خیس می شد یا رطوبت برمیداشت پس از مدتی حجیم میشد و به اصطلاح باد میکرد. اما لمینت به هیچ عنوان آب را جذب نمیکند و آب در آن نفوذ پیدا نمیکتد و از این جهت خوب است. 
متریالی که در ساخت لمینت به کار برده شده است امروزه از نظر کیفیت و موارد استفاده هم راستای استفاده از سرامیک ها برای کف است . اما از نظر زیبایی لمینت ها بیشترین جذابیت را دارند و در بین تمامی متریال هایی برای پوشاندن کف استفاده می شوند از همه محبوب تر هستند.
 

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :