مزایا و معایب پارکت لمینت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 13 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای صحبت کردن از انواع و اقسام کفپوش ها و انتخاب آنها بخصوص لمینت اولین چیزی که به ذهنمان خطور میکند و برایمان مهم است مزایا و معایب آن است. مزایا و معایب پارکت لمینت را در این مقاله برای شما توضیح داده ایم امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

مزایای پارکت لمینت :

از مزایای پارکت لمینت میتوان این نکته را گفت که به راحتی میتوانند از محل نصب برداشته شده یعنی جمع شوند و در محل جدید نصب گردند. اینکه این نوع پارک لمینت در هنگام نصب به زمین نمیچسبد و براحتی قابل جابجایی است از مزایای این نوع کفپوش بحساب می آید.

از مزیت های دیگر این است که در زیر پارکت لمینت یک لایه فوم قرار می دهند و لمینت را بر روی آن نصب میکنند . و به علت قرار داشتن این لایه فوم در زیر این پارکت  از عبور صدا و حرارت جلوگیری بعمل می آید و این عایق بودن از مزیت های مهم پارکت لمینت است.

معایب پارکت لمینت :

لمینت هم مانند بسیاری از متریال های دیگر هم مزایایی دارد و هم معایبی . معایب آن این است که اگر میخواهید انتقال و تبادل گرما در بخش های منزل و یا طبقات داشته باشید نباید از پارکت استفاده کنید . چرا که پارکت لمینت عایق حرارتی و صوتی بسیار قوی ای می باشد .

این نوع کفپوش یعنی لمینت برای استفاده در جاهایی که آب بسیاری ممکن است به آن نفوذ کند مناسب نیستند و علت این امر این است که در صورت تداوم نفوذ آب ممکن است پارکت ها آسیب ببینند و در صورتی که رطوبت بردارند قسمت های مختلف آن ورم کرده و زیبایی خود را از دست خواهند داد . نکته ی دیگری که در استفاده از پارکت لمینت وجود دارد این است که اگر میخواهید پارکت کف منزل شما ظاهری تمیز و شیک داشته باشد و بسیار لوکس به نظر برسد بهتر است که برای تمیزی آن از واکس استفاده شود . واکس های مخصوص پارکت لمینت وجود دارد که ظاهر آن را تمیز و براق میکند . از دیگر معایب پارکت لمینت این است که هنگام قدم زدن بر روی آن ممکن است رد پا روی آن بیفتد و سایر مشکلات اینچنینی معایب این نوع پارکت می باشد.

یکی دیگر از معایب مهمی که لمینت دارد این است که اگر کثیفی و یا مواد ریزی به داخل آن راه پیدا کند برای تمیز کردن آن باید وقت بسیار زیادی را صرف کنیم چرا که تمیز کردنشان اصلا راحت نیست و علت این امر راه پیدا کردن دشوار به قسمت های زیرین پارکت لمینت می باشد.

اگر نصب پارکت لمینت توسط متخصص این کار انجام نشود مطمئنا در تراز کردن آن به مشکل خواهد خورد و به دلیل انبساط و انقباض این پارکت ها در دماهای مختلفی که در محیط وجود دارد ، درزهایی در این بین به وجود خواهد آمد که ظاهر پارکت لمینت را زشت خواهد کرد و از یکدستی و زیبایی آن بشدت میکاهد. پس این مشکل یعنی تراز نبودن و ایجاد شدن درز هایی در بین لمینت ها از معایب مهم این نوع پارکت می باشد که باید حتی الامکان برای جلوگیری آن به شکل ماهرانه و با کمک گرفتن از متخصصین حوزه نصب اقدام به نصب آن کرد.

گاهی اوقات ممکن است با گذاشتن وسیل هایی با وزن بالا و یا وارد آمدن ضربه هایی به این نوع پارکت ، قفل هایی که در آن وجود دارد و برای چفت شدن پارکت ها به یکدیگر بوجود آمده است بشکند ، و در این صورت یعنی شکستن قفل های پارکت لمینت ، از هم جدا می شوند و دیگر اتصال بین انها برای محکم نگه داشتن پارکت ها بین هم وجود ندارد و این نیز از دیگر معایب پارکت لمینت است. برای جلوگیری کردن از بروز چنین مشکلاتی بهتر است که ضربه های سنگین به پارکت لمینت وارد نشود و از پرت کردن اجسام سنگین بر روی آن جلوگیری کنید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :