تفاوت کفپوش لمینیت و پارکت

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 13 : 37 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

چه تفاوتی میان کفپوش لمینت و پارکت  وجود دارد؟

اگر تفاوت های میان انواع کفپوش ، پارکت و لمینت را بدانیم بدرستی میتوانیم زمانیکه برای خرید به مراکز طراحی دکوراسیون و خرید کفپوش مناسب مراجعه میکنیم انتخاب مناسبی داشته باشیم. اگر تفاوت این موارد را ندانیم برای خرید و انتخاب نیز مطمئنا دچار مشکل خواهیم شد چرا که هر کدام از نوارد ذکر شده مثل کفپوش پارکت و پارکت لمینت در شرایط مخصوص به خودشان کارایی های خوبی خواهند داشت در غیر این مورد و در صورت داشتن یک انتخاب اشتباه معایب فراوانی از خودشان بروز خواهند داد . در ادامه به توضیح تفاوت اینها با یکدیگر میپردازیم تا شناختی کلی برای انتخاب های بهتر بدست بیاوریم.

پارکت ها:

جنس پارکت ها از چوب است. یعنی از چوب طبیعی درختان درست می شوند. طریقه نصب پارکت از روش چسباندن آن به کف زمین انجام می شود. بعد از مرحله ی چسباندن روی آن را صاف و صیقلی میکنند تا نمای زیبایی داشته باشد. از جمله معایب پارکت حساس بودن آن نسبت به رطوبت و آب است و سریعا در برابر رطوبت از خود واکنش نشان داده و باد میکند.اگر برای کف منزل یا محل کارتان از پارکت استفاده میکنید بهتر است هر چند سال یک بار آن را تازه سازی کنید و دوباره جلا دهید چرا که در عرض جند سال و با برخورد کردن اشیای مختلف و گاهی نوک تیز باعث تکه تکه شدن و خراش برداشتن سطح پارکت خواهد شد.

تفاوت کفپوش لمینیت و پارکت

لمینت

در کل همه فکر میکنند که پارکت همان لمینیت است اما تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد که در زیر برخی از این تفاوتها را برای شما بیان خواهیم کرد:

  • یکی از مهمتین تفاوت ها طریقه ی نصب این دو بر روی زمین است . همانطور که گفته شد پارکت ها را با چسب بر روی زمینمیچسبانند اما پارکت لمینت با ایتفاده از قفل هایی که بر روی تکه هایشان وجود دارد بر روی زمین در داخل یکدیگر قفل می شوند. و دیگر نیازی به چسب کاری بر روی زمین نیست و به همین علت نیز هنگام جدا شدن به راحتی از روی زمین برداشته می شوند.
  • یکی از مزیتهای لمینت نسبت به پارکت این قضیه است که چون لمینت ها به کف زمین و سطحی که در زیر آنها قرار گرفته است آسیبی نمیزنند بنابراین براحتی میتوان بر روی انواع سرامیک و کفپوش از لمینیت استفاده کرد و پس از مدتی هم جمعش کرد چراکه مشکلی برای سطح زیرین بوجود نمی آید.
  • یکی از مزیت های دیگر لمینیت این است که عایق صدا و حرارت خوبی است و این امر بخاطر فومی است که در زیر آن استفاده شده است.
  • آب و رطوبت نمیتواند به پارکت لمینت نفوذ پیدا کند.
  • لمینیت زمانی که جسمی به آن برخورد میکند که تیز است آسیبی نمیبیند.
  • لمینت نصب بسیار سریعی دارد و در مدت زمان بسیار کوتاهی کار نصب آن انجام میشود.
  • بلافاصله پی از نصب میتوانید به زندگی عادی تان بر روی لمینیت ادامه دهید و نیازی به گذشت زمان ندارد.
  • از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :