کاربرد پارکت لمینت

1 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 7 اسفند 1396 در ساعت 13 : 7 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در زندگی امروز که همه چیز بر اساس تجمل آرایی و زیبایی پیش می رود پارکت یکی از وسایلی است که در بسیاری از خانه هایی که به زیبایی و امروزی بودن فکر میکنند دیده شده و از آن استفاده میکنند. اما سوالی که شاید برای بسیاری از افرادی که با پارکت آشنایی نداشته باشند پیش می آید این است که کاربرد پارکت لمینت چیست.

برای آشنایی این دست از افراد با کاربرد پارکت لمینت باید گفت که پارکت را میتوان به نوعی پوششی برای کف منزل و یا دفتر کار در نظر گرفت. پارکت را معمولا از جنس چوب طبیعی به دست می آورند تا حالت طبیعی خود را داشته باشد و به خانه و یا محل کار شما حس تازگی و سر زندگی را القا نماید. این پارکت در ابعاد کوچک بر روی کف محل زندگی و یا کار شما چسبانده میشود و پس از مدتی که از چسباندن آنها گذشت و از خشک شدن آنها مطمئن شدیم اقدام به لاک زدن بر روی آنها می نماییم تا سطح آن صیغلی و درخشان شود.

پارکت در کنار مزایایی که دارد و میتواند منزل و محل کار شما را حال وهوایی تازه ببخشد معایبی نیز دارد. یکی از این معایب آن است که پارکت لمینت معمولا در برابر خط و خش و کوبیدگی مقاومتی ندارند و در صورتی که مبل بر روی آنها به صورت مستقیم قرار داده شود موجب تغییر حالت شکل آنها و یا خط برداشتن آنها خواهد شد. یکی دیگر از معایب آنها عدم مقاومت آنها در برابر آب و مایعات می باشد و همین ام موجب آسیب پذیری بیش از پیش آنها خواهد شد زیرا در صورتی که آب و یا مایعات بر روی پارکت ریخته شود و به سرعت خشک نشود توسط پارکت جذب شده و باعث تورم پارکت خواهد شد.

همچنین به دلیل آنکه در ساخت پارکت از چوب استفاده میشود بسیار گران قیمت هستند و صرفه اقتصادی آنچنانی با توجه به معایب آنها ندارند. امروزه به جای پارکت از پارکت لمینت استفاده میشود که همان کارایی پارکت های سابق را داشته ولی دیگر معایبی که در پارکت ها وجود داشت را نیز در آنها نمیبینیم.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :