مقایسه پارکت ترک و ایرانی

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 17 تير 1397 در ساعت 11 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

پارکت نوعی کفپوش است که در کشورهای مختلفی تولید و به بازار عرضه میشود. در کشور ما نیر انواع پارکت لمینت در طرح و رنگ های مختلف تولید میشوند که البته نوع خارجی آن از کیفیت و تقاضای بیشتری برخوردار است. یکی از محبوترین پارکت های خارجی نوع ترک آن میباشد که در بازار فروش بالایی دارد. در ادامه به مقایسه پارکت ترک و پارکت ایرانی خواهیم پرداخت تا بتوانید تصمیم گیری درستی در خرید پارکت مناسب داشته باشید.اولین موردی که در مقایسه پارکت ترک و ایرانی به آن خواهیم پرداخت مربوط به کیفیت آن میشود. باید بگوییم کیفیت پارکت ترک بالاتر میباشد و این کیفیت زمانی خود را نشان میدهد که بعد از گذشت چندین سال هیچگونه افت کیفیت در رنگ و همچنین سطح آن به وجود نمی آید. بیشتر پارکت های ایرانی متاسفانه بعد از گذشت چند سال در بافت و همچنین رنگ خود دچار تغییر میشوند و باید دوباره با پارکت های نو جایگزین شوند. جایگزین کردن پارکت لمینت نو با کهنه هزینه بر است و برای هر شخصی مقرون بصرفه نمیباشد.

در دومین مورد از مقایسه پارکت ترک و پارکت ایرانی میتوانیم به مقاومت پارکت های ترک اشاره کنیم. مقاومت برای یک پارکت بسیار مهم است و باید در برابر انواع ضربه هایی که از طریق ضربات پا و یا اجسام وارد میشود از خود مقاومت نشان دهد.

از دیگر موارد مقایسه پارکت ترک و ایرانی میتوانیم به ظاهر پارکت های ترک بپردازیم. ظاهر پارکت های ترک به گونه ای هستند که زیباتر از پارکت ایرانی جلوه میدهند. اگر دو پارکت ایرانی و ترک را کنار یکدیگر قرار دهید میتوانید تفاوت این دو پارکت را به راحتی مشاهده کنید. پارکت ترک از جلوه زیباتری برخوردار است و جلب توجه بیشتری میکند.

امروزه پارکت هایی به بازار عرضه میشوند که به ضدآب معروف هستند. بسیاری از انواع پارکت وجود دارند که تنها نام پارکت ضد آب را یدک میکشند و در واقع اینگونه نیستند. پارکت ترک اگر اصل باشد در برابر آب مقاومت بسیار خوبی نسبت به خود نشان میدهد.

البته باید این نکته را قبل از خرید مد نظر قرار دهید که پارکت ترک به دلیل مواردی که در بالا به آن اشاره شد قیمت بالاتری نیز دارند. به طور کلی اگر هزینه برای شما مهم نیست و به دنبال پارکت مناسب هستید بهتر است نوع ترک آنرا انتخاب کنید. شرکت هایی نیز هستند که در ایران پارکت های بسیار خوبی تولید میکنند که هم سطح پارکت های ترک میباشند ولی برای خرید باید بررسی های لازم را انجام دهید و به اصالت آنها پی ببرید.

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :